Vikingvélemény

Vikingnek lenni jó!

Naptár

április 2025
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30

Új kommentek

2011.05.28. 00:08 a Viking

Közterek

      Annyira sikk most a kormányt szidni! Annyira! Annyira, hogy én nem is teszem. Nem mondom, arrogánsak (a Viktor egyébként nem, ezt legalább megtanulta az előző kormányzás óta), gőgösek. De attól még tudnak jót is csinálni. Persze nyilván aki elvhű balos, annak nem. Ha ingyen kenyeret meg pénzt osztanának a főtereken, akkor is pattognának. Sebaj. Le vannak ők... Tehát. Amiről annyit zengtek mostanában budapestiek: átnevezik a köztereket!!! Atyaúristen! Mi lesz itt???

Először jönnek majd a hangoztatott kritikák, utána a reflexió (csak a fontosabbakat emelem ki): Kezdjük: Elvis tér. Hát csak azért elnevezni róla egy közteret, mert 56-ban távolról támogatott minket, elfogadhatatlan. Hát, ez így igaz. Lehetett volna Latinovits tér is, ha már művészről, "sztárról" akar elnevezni valamit a közgyűlés. De ha már könnyűzene, akkor Cseh Tamás tér. De legalább nem átneveztek, mert eddig az a placc névtelen volt.

Köztársaság térből II. János Pál tér: hehehehehe. Naggyon szép fricska. Az MSZP pártház a II. János Pál Pápa téren. Hehehe. A volt pápáról való térelnevezés jogos, aki nem vallásos, az is elismerheti diplomáciai törekvéseit és sikereit, hogy stílusosan idézzek: "békeharcát". Tehát az ateistának is illik elfogadni a tevékenységét, ha ad magára valamit. Ha nem ad, akkor nem érdekel...

Amit direkt ki akarok emelni: III. kerület, Óbuda: Ságvári Endre utcáról Sinkovits Imre utca. Igen igen. A jó öreg kommunista mártír, Ságvári Endre. Kétségtelen tény, egy réteg számára ő fontos történelmi figura, talán hős is. Egy másik jelentős tábor szerint.. hát maradjunk korrektek, enyhén szólva sem az. Ezzel szemben: Sinkovits Imre (attól eltekintve, hogy nemzeti érzelmű) az elsöprő többség számára elfogadható, sőt talán példakép is. A Nemzet Színésze. Magánvélemény: nekem a kedvencem volt. Erre még többször hivatkozni fogok: inkább legyen a köztérnek olyan neve, ami a legkevésbé megosztó, és a túlnyomó többség számára elfogadható, vagy olyan, ami csak egy réteg számára az? Na? Melyik legyen?

XV. ker.: Gyalu utca --> Dalnoki Jenő utca: nem kell magyarázni

XVII.: névtelen tér, egy régebben ott álló Wass Albert szobornál: Wass Albert tér. Igen tudom, a románok háborús bűnösnek tartják. /Érdekes politikai csatározás ez odaát, bár a románokra jellemző módon (amennyire én tudom, ha valaki jobban informált, az javítson ki) a világon semmi bizonyíték nincs ellene, nem is volt. Az USA még a Simon Wiesenthal Központ Wassal szembeni feljelentését is elutasította, pedig ez valljuk be, ritkán fordulhatott elő./ Aki egyet ért a román vádakkal bizonyítékok hiányában is (de még ha valóban megalapozott vádak lettek volna vele szemben, az is bőven elmegy) az szépen forduljon a folyosó végén balra, üljön le a toalettre és gondolkodjon. Nem mellesleg el kell olvasni a Funtineli boszorkányt... ennyi. Najó, ezt az egyértelmű részt már így is túl hosszan ragoztam.

XXI. kerület: Áruház térről, Görgey Artúr tér: hohohó! Rehabilitáljuk a hibásan árulónak tartott Görgeyt? Na! Mi történt? Felfigyeltünk a történettudományra kérem szépen? Mi lesz itt? Még a végén az is átmegy a köztudatba, hogy a sötét és gonosz egyház valójában nem zsákmányolta ki a szegény agrárproletariátust. Na ebbe ne menjünk bele, messzire visz. Szokásos válasz: De megszoktuk már. Miért nem jó úgy ahogy van? Megmondom miért. Azért, mert Görgey Artúr történelmünk egyik meghatározó figurája (ma már ha minden jól megy, és levetkőzünk 40 éves hamis marxista toposzokat, akkor ő sem megosztó). Az áruház meg nem. Majd szépen megszokod ezt is. A BS is Papp László Sportaréna lett, megszoktuk. A Népstadion Puskás Ferenc Stadion lett, megszoktátok. 

Lágymányosi híd --> II. Rákóczi Ferenc híd: had ne magyarázzam... olyan egyértelmű.

MTA előtti tér: Roosevelt térről Széchenyi tér. Elvtársak! Széchenyiről eddig tisztességes, az őt megillető közér még nem volt elnevezve. Ez a szégyen (a Demszkyéké), nem a mostani városvezetés (pedig ez se semmi...). És hol lenne jobb helyen, mint az MTA-nál és a Lánchídnál? Szegény Rooseveltet meg annyira ne sajnáljuk, ha már bombáztatta Budapestet. És most ne jöjjünk azzal, hogy kinek az oldalán álltunk. Mintha itt a környéken bárkinek lett volna választása. Nem mellesleg felejtsük már el ezt az állott szagú toposzt, hogy egy háborúban van jó meg rossz oldal. Győztes meg vesztes van, nem jó meg rossz. Roosevelt meg Sztálin nem a jó oldal volt, hanem a győztes. És minket veszteseket (nem rosszakat) úgy pulykáztak meg, hogy a minket legyőzőkről és bombázókról teret neveztettek le velünk. /Itt persze különbségeket kell tenni. Voltak őrültek. Szálasi az volt. Egy őrült, ez  nem kérdés. Roosevelt nem volt az. Szálasi is követett el emberiség ellenes bűntetteket -már ha van ilyen kategória-, de Harry S Thruman is Hirosimánál és Nagasakinál./ Tehát: megint egy integráló személy került egy megosztó személy helyére.

Jön a kedvencem: Jááááj! Moszkva tér kérem szépen! Moszkva tér. Ízlelgessük kicsit: Moszkva tér. Közelítsük meg máshonnan, fikció következik! Párizs egyik (fiktív) főtere az Armand de Caulaincourt tér. 1940-ben a németek megszállják Párizst, majd a francia náci (valóban náci) francia kollaboráns Vichy-kormány átnevezi a teret Berlin térre. Majd miután Párizs felszabadul mi történik? Vajon hagyják a Berlin teret? Vagy visszaállítják az eredetit? Persze mondhatja azt a francia állampolgár: de hát ez is a mi történelmünk része! Nem tagadhatjuk meg! Ezután a tömeg szépen csendesen hozzákötözi egy rönóhoz a hulláját, és végighajtanak vele Párizson. Na! Kb itt is hasonló a felállás. Lehet mondani, hogy ez is a történelmünk rész. Persze. A török megszállás is, még sincsenek vilajetek és szadzsákok. Volt itt Mussolini út is. Az is maradjon? A Moszkva tér megosztó. És ehhez nem kell komcsifóbnak lenni. Egyáltalán nem. Sőt. Akinek ez tetszik az ruszofil. Megszoktuk? 3 év és Széll Kálmánt is megszokjuk. Mert ez volt a tér eredeti neve. Dualizmus kori elismert pénzügyminiszter és miniszterelnök. Nem kötődik semmilyen megszálláshoz. Nem megosztó.

Általánosságban: ez 21 millióba kerül a BKV-nak. Gyerekek. Ma már.. ebben az országban... ez aprópénz. 21 millákat fizettek ki a filózófukáinknak, meg a leghasználhatatlanabb tanulmányokra. Ne ezen spóroljunk már! Mondom. Az eddigi korrupcióhoz képest ez APRÓPÉNZ! És igen is nem mindegy, hogy egy közösség kiről nevezi el a köztereit. Olyan emberekről/dolgokról , akik összekötnek, vagy olyanokat hagyunk, ami szétválasztanak? Ha ezt nem a fidesz teszi, és nem kapja fel a sajtó, akkor észre sem veszi senki. Csak ugye most bármit csinálnak, azt szidni kell. Ilyen most a korszellem. Csinálnak ezek elég gyökérséget, legalább a hasznos dolgokat ne fikázzuk. A másik: nincs jobb dolga a közgyűlésnek? hát kórházak szűnnek meg! Gyerekek éheznek! Embereket lakoltatnak ki!.... Ezen a nincs jobb dolga című fejezeten szoktam magamra borítani a viszkit. Elvtársak! Egyszerre nem csak egy dologgal lehet ám foglalkozni. Voltak olyan képviselők, bizottság, aki ezzel foglalkozott, volt amelyik más dologgal. Oszt erről vitáztak valamennyit, de ez nem azt jelenti, hogy minden mást hagytak a süllyesztőben. Ne legyünk mát ilyen leegyszerűsítők... persze köszönjük a sajtónak, nagy része van a népbutításban...

És egy utolsó megjegyzés. Kifejezetten irritál, hogy jönnek vidékről az emberek, ott vannak Pesten kb 1-2 éve, néha még nem is teljesen, és fel vannak háborodva, hogy ők úgy szerették a moszkva tér elnevezést... na ezt ne.

(kissé hosszú és szerteágazó lett azt hiszem, folyt. köv.)

10 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vikingvelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr842937853

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

a Viking 2011.05.28. 00:19:24

a Liszt Ferenc repteret direkt hagytam ki, az ugyanis nem budapesti hatáskör, de szintén nem hiszem, hogy különösebb magyarázatra szorulna pont a Liszt-évben, hogy róla, egyik leghíresebb és legnagyobb géniuszunkról nevezzünk el egy közlekedési nemzetközi csomópontot

Jamal_Fraser 2011.05.28. 10:39:24

1, a kormányt szidni mindig is sikkes volt, mindenesetre ha folytatják ők és utódaik ezt a jobboldali, munkaalapú gazdpolt, és elfelejtik végre a hülye, osztogató, EZT MONDD A BÁNYÁSZNAK!!! gazdpolt, olyan nagy gond nem lehet.

2, ii. jános pál pápa tér, hehehe

3, én őszitén pozitívan csalódtam judapestben, komoly lépést tett, hogy legalább a szimbólikus kérdésekben ne legyen a nemzet szégyene, ha a gellért hegy tetejére felhúznának egy ordenáré kettőskeresztet, kompromisszumos alapon még talán a Horthy hídról is hajlandó lennék lemondani, és mosolyogva autókáznék át Budáról Pestre...

4, azt elfelejtetted, hogy át kell a soksok lakcímkártyát, és ez mewnniy pénzbe kerül ÉS SZERINTED ABBÓL HÁNY LÉLEGEZTETŐGÉPET MEG BÁNYÁSZNYUGDÍJAT LEHETNE VENNI??????? :)

Jamal_Fraser 2011.05.28. 10:43:19

még az jutott eszmbe, hogy esetleg egy ,,Mindent vissza!'' körút, ,,Nem, nem soha'' tér és ,,Lesz még Erdély Magyarországé'' híd is befigyelhetne. Az pl egyáltalán nem lenne megosztó szerintem.

Noked-Lee 2011.05.28. 11:38:16

nagyon kellett már egy ilyen írás, én is falra tudok mászni a "tényleg erre van most fölös húszbilliárd forintunk???" mondatoktól. még nagyon sok közterületet kéne átnevezni (budapesten kívül is), de ígéretes lépés mindenesetre. a következő fok a gellért-hegyi emlékmű! (én egy brutálisan hatalmas horthy szobrot raknék oda, amelyik fenyegetően mutat a mélybe. így bármelyik kerületben nézne fel az egyszerű szocnyugger, rögtön megijedne)

a Viking 2011.05.28. 11:46:44

srácok! őszintén megleptetek ezekkel a véleményekkel :) Azt hittem nektek jó volt a Moszkva tér, úgy ahogyan volt. :)

A csodálatos Óz 2011.05.31. 07:24:28

Szerintem, és ne értsetek félre, nem a Moszkva tér névvel volt a gond, hanem azzal, hogy annak a térnek volt a neve és azzal, hogy miért. ha mondjuk valahol Rákospalotán egy utolsó lakótelepi placcnak lenne ez a neve, azzal szerintem semmi gond nem lenne! bár nem tudok arról, hogy Moszkvában lenne Budapest tér! amúgy valóban nagyon jó kis poszt és 100 %-ig egyetértek vele! Bár sok helyen lekerülhetnének még egyéb utcanévtáblák is (pl.: Zalka Máté) és nem csak Budapesten!

Luusta 2011.05.31. 19:06:05

Siófokon anno mindent átneveztek, kb amikor alsós voltam az általánosban. Így lett pl. a Dimitrov park Jókai park. Másrészt helyenként sztem túlzásokba is estek, a Gagarin utca (főleg hogy nem valami nagyobbról, forgalmasabbról volt szó) maradhatott volna, de ők tudják.

A csodálatos Óz 2011.06.01. 21:19:09

@Luusta: Persze, ez szerintem azért az ország nagy részén, így volt (még Pesten is nagyrészben). Nálunk például megmaradtak az orosz írókról, költőkről elnevezett utcák (Tolsztoj, Dosztojevszkij stb. ...). Ezzel szerintem semmi baj sincs, mert nem központi helyen fekszenek. Nálunk a Gagarin tér a korábbi Országzászló tér volt, így ez Fehérvár esetében indokolt volt.

Kiflee 2011.07.10. 21:21:38

Görgey Artúr tér - hogy mik vannak... nagyon jó! Roosevelt tér, Moszkva tér - gyalázat... szimbolikus lépések terén egyre jobban áll a kormány.

a Viking 2011.07.10. 21:26:10

@Kiflee: igen, alakul a nemzet fővárosa!
süti beállítások módosítása