Vikingvélemény

Vikingnek lenni jó!

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Új kommentek

2013.11.22. 15:44 a Viking

Töltött káposzta a' la Viking

118635_toltott-kaposzta11.jpg

 

Morfondíroztam, vajon kibírom-e karácsonyig töltött káposzta nélkül.

Nem!

Az otthoni klasszikus Édesanyám féle receptet sajna nem megvalósítható itt, ennek konyhai infrastrukturális okai vannak. Ámbátor a töltött káposzta is az az étel, amit minden családban (és regisztrált élettársi kapcsolatban) másképp csinálnak, így úgy gondoltam, eltérhetek. Íme az én verzióm:

Első lépésként feltétlenül igyunk meg egy pálinkát, csak hogy legyen savunk. Utána a nagy fej káposztát szépen fejtsük le leveleire. Nem kell az egészet, csak a külső, nagyobb leveleket. Ez otthoni káposztával pikk-pakk megvan, itt elég aprólékos munka. Ezután az alján lévő vastagabb részt faragjuk vagy vágjuk le, a leveleket pedig (egyenként vagy kettesével) kb 1- 1,5 percre tegyük lobogó vízbe, hogy könnyen kezelhető legyen. Közben elkészítem, összekeverem a tölteléket, ami nálam fél kiló darált hús volt, némi főtt rizs (nem sok), só, bors, paprika, leheletnyi őrölt kömény, nagyon apróra vágott hagyma és nyomott fokhagyma. Eztán egyenként megtöltöm a leveleket töltelékkel, én pici gombócokat csináltam, mert így adta magát a levél. A gombóckák végét pedig bedugaszolom, hogy a husi ne jöjjön ki. Utána egy fazék aljára apró káposztát teszek (magyarán a megmarad káposztát felvágom), ezután jöhetne a füstölt hús... ennek híján nagyon pici füstölt szalonna (azért pici, mert nekem most tartalékolnom kell a készletekkel, ezért egy füstölt-kockát is raktam ide), pirospaprika, ez sem sok, majd egyenként a töltelékeket szépen elhelyezem, majd megint apró káposzta, só és megint kis paprika. Öntök rá X mennyiségű vizet, és rohadtsok időre odarakom főni kis lángon. Szerintem kell neki legalább két óra, de sosem mérem, ránézésre lehet látni, ha jó.

Itt ááááááljunk meg egy kicsit. Lehet lazulni. Beülünk a fotelba, iszunk még egy pálinkát, és nyitunk egy sört. Én most Hansát. Felteszem a lábam, bekapcsolom a meccset, ha megy, ha nem akkor valami mást, kézilabda, jégkorong, közben nézem az ablakomból a hófödte Ulrikent. Persze ha az egészet egy békásmegyeri panelba csinálod, akkor az utolsó megjegyzés hanyagolós. Deee, vissza a kajához!

Eztán még mindig nincs vége, ugyanis mikor kb készen van, akkor az egészet szépen átpakolom egy tepsibe, lelocsolom tejföllel és megsütöm, még kb fél órát talán.

Ezután felzabálom kenyérrel!!!!!

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://vikingvelemeny.blog.hu/api/trackback/id/tr45649382

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Droid 2013.11.22. 17:10:34

Fontos hogy csinaljunk gyomrot!

a Viking 2013.11.23. 22:19:34

@Noked-Lee: ezt a mostani nehéz, üldözéssel teli időszakban kifejezetten hízelgőnek találom, nagyon köszönöm!
süti beállítások módosítása