(bullshit, komolyan ne vegye bárki)
Mire van szüksége a magyar zenének? Természetesen magyar nemzeti gótmetálra. Erre Fefina megkérdezte fácsén, hogy az meg milyen. Hát ilyen:
Ahhoz, hogy elmerüljünk abban, miért is van nekünk erre szükségünk, egy kicsit mélyebbről kell meríteni, meg kell vizsgálni a késő ókor történetét, plusz egyéb alternatív történelemszemléleti irányzatokat. Mi közünk van a gótokhoz? Csupán annyi, hogy a 3. századól beszivárogtak a Kárpát-medencébe, és itt is maradtak, egy rövid ideig. És itt a kapocs, ugyanis (itt figyelembe veszünk alternatív történeti irányzatokat) a hunok és a magyarok rokonok, a gótokat pedig éppen a hunok követték. Tehát nagy valószínűséggel volt kontaktus közöttük. Magyarán szólva, ha és amennyiben reprezentálni szeretnénk a Kárpát-medence egységét, annak múltjával együtt, akkor ott a gót kultúrának is helye van.
Mi maradt mára a gót kutúrából? Azt hiszem mindenki egyetért velem abban, hogy a régészeti emlékeken túl egyedül a metál. Persze nem korhű, korabeli metál, hiszen akkor még feltehetően nem volt, bár ezt még senki sem bizonyította. Maradtak viszont minden kétséget kizáróan a gótikus legendák, misztikus történetek.
Hogy jött létre a gótmetál, és milyen az? "A gótikus, romantikus horror irodalom és a személyes tapasztalások ihlette dalszövegek általában melodramatikus és gyászos hangvételűek", így jellemzi a "szakirodalom" a stílust. Európában az 1990-es évek elején – jórészt a Celtic Frost hatására – a doom és a death metal fúziójával brit zenekarok, mint a Paradise Lost vagy az Anathema létrehozták a jellegzetes kettős énekkel kísért gothic metal (magyarul gótmetál) stílust, ahol a death metalból átvett mély „halálhörgést” tiszta női énekhang kíséri. Legismertebb követőik Norvégiából a Theatre Of Tragedy, a Trail Of Tears. Amerikából a Type O Negative a stílus legelismertebb képviselője. A svéd Therion komolyzenei kísérleteinek köszönhetően aztán szimfonikus metál mozgalommá alakult a gótmetál. Példának hozhatnám a Nightwisht, de azt hiszem elfogultsággal vádolnátok. Najó... mégis:
Tehát ezt kéne ötvözni a magyar nemzeti hagyományokkal. Számomra adja magát az irány, hogy amennyiben a gót kultúrát szeretnénk integrálni, ezt leginkább a történelmi ittlétük, és legközelebbi történelmi kapcsolatunk segítségével lehet megtenni. Ez pedig a szkíta-hun-magyar rokonság (és ezek kapcsolata a nyugati gótokkal) és az ő kultúrájuk. Tehát a magyar-hun-szkítarock segítségével hajthatjuk végre a fúziót. Kiváló képviselője a műfajnak például a Grandpierre Attila vezette egykori Vágtázó Halottkémek:
Tehát az imént felvonultatott két stílus ötvözéséből lehetne összehozni egy olyan műfajt, ami méltán reprezentálja a Kárpát-medence történelmi egységét.
Új kommentek